Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

..ΑΡΓΟΠΕΘΑΙΝΕΙ ΟΠΟΙΟΣ.. (Πάμπλο Νερούντα)

«Αργοπεθαίνει όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, επαναλαμβάνοντας κάθε ημέρα τις ίδιες διαδρομές, όποιος δεν αλλάζει περπατησιά, όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του, όποιος δεν μιλά σε όποιον δεν γνωρίζει.

Αργοπεθαίνει όποιος αποφεύγει ένα πάθος, όποιος προτιμά το μαύρο από το άσπρο και τα διαλυτικά σημεία στο "ι" αντί ενός συνόλου συγκινήσεων που κάνουν να λάμπουν τα μάτια, που μετατρέπουν ένα χασμουρητό σε ένα χαμόγελο, που κάνουν την καρδιά να κτυπά στο λάθος και στα συναισθήματα.

Αργοπεθαίνει όποιος δεν αναποδογυρίζει το τραπέζι, όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του, όποιος δεν διακινδυνεύει την βεβαιότητα για την αβεβαιότητα για να κυνηγήσει ένα όνειρο, όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές.

Αργοπεθαίνει όποιος δεν ταξιδεύει, όποιος δεν διαβάζει, οποιος δεν ακούει μουσική, όποιος δεν βρίσκει σαγήνη στον εαυτό του. Αργοπεθαίνει όποιος καταστρέφει τον έρωτά του, όποιος δεν επιτρέπει να τον βοηθήσουν, όποιος περνάει τις ημέρες του παραπονούμενος για τη τύχη του ή για την ασταμάτητη βροχή.

Αργοπεθαίνει όποιος εγκαταλείπει μια ιδέα του πριν την αρχίσει, όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει. Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις, όταν θυμόμαστε πάντοτε ότι για να είσαι ζωντανός χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη από το απλό γεγονός της αναπνοής».

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Αποχωρισμός

Φουρτούνιασεν η θάλασσα και βουρκωθήκαν τα
βουνά!
είναι βουβά τ' αηδόνια μας και τα ουράνια σκοτεινά.
Κι η δόλια μου η ματιά θολή.
Παιδί μου, ώρα σου καλή!

Είν' η καρδιά μου κρύσταλλο και το κορμί μου

παγωνιά!
σαλεύ' ο νους μου, σαν δενδρί, που στέκ' αντίκρυ στο
χιονιά,
και είναι ξέβαθο πολύ,
παιδί μου, ώρα σου καλή!

Βοΐζει το κεφάλι μου σαν του χειμάρρου τη βοή!

ξηράθηκαν τα χείλη μου, και μου εκόπη κι η πνοή,
σ' αυτό το ύστερο φιλί,
παιδί μου, ώρα σου καλή!

Να σε παιδέψ' ο Πλάστης μου, κατηραμένη ξενητειά!

Μας παίρνεις τα παιδάκια μας και μας αφίνεις στη
φωτιά,
και πίνουμε τόση χολή,
όταν τα λέμ' «ώρα καλή!»


Φυσά βοριάς, φυσά θρακιάς, γεννιέται μπόρα φοβερή!
με παίρνουν, μάνα, σαν φτερό, σαν πεταλούδα
τρυφερή,
και δεν μπορώ να κρατηθώ·
μάνα μην κλαις, θα ξαναρθώ.

Βογγούν του κόσμου τα στοιχειά, σηκώνουν κύμα

βροντερό!
θαρρείς ανάλυωσεν η γη, και τρέχ' η στράτα, σαν νερό,
και γω το κύμα τ' ακλουθώ
μάνα μην κλαις, θα ξαναρθώ.

Όσες γλυκάδες και χαρές μας περεχύν' ο ερχομός,

τόσες πικράδες και χολές μας δίν' ο μαύρος χωρισμός!
Ωχ! Ας ημπόργα να σταθώ…
μάνα μην κλαις, θα ξαναρθώ.

Πλάκωσε γύρω καταχνιά, κι ήρθε στα χείλη μ' η ψυχή!

Δος με την άγια σου δεξιά, δος με συντρόφισσαν ευχή,
να με φυλάγη μη χαθώ,
μάνα μην κλαις, θα ξαναρθώ.



Βιζυηνός Γεώργιος

Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

ΕΠΕΤΕΙΟΣ / Ελύτης

Έφερα τη ζωή μου ως εδώ

Στο σημάδι ετούτο που παλεύει

Πάντα κοντά στη θάλασσα

Νιάτα στα βράχια επάνω, στήθος

Με στήθος προς τον άνεμο

Που να πηγαίνει ένας άνθρωπος

Που δεν είναι άλλο από άνθρωπος

Λογαριάζοντας με τις δροσιές τις πράσινες

Στιγμές του, με νερά τα οράματα

Της ακοής του, με φτερά τις τύψεις του

Α, Ζωή

Παιδιού που γίνεται άντρας

Πάντα κοντά στη θάλασσα όταν ο ήλιος

Τον μαθαίνει ν' ανασαίνει κατά κει πού σβήνεται

Η σκιά ενός γλάρου.

Έφερα τη ζωή μου ως εδώ
ʼσπρο μέτρημα μελανό άθροισμα

Λίγα δέντρα και λίγα

Βρεμένα χαλίκια

Δάχτυλα ελαφρά για να χαϊδέψουν ένα μέτωπο

Ποιό μέτωπο

Κλάψαν όλη τη νύχτα οι προσδοκίες και δεν είναι πια

Κανείς δεν είναι

Ν' ακουστεί ένα βήμα ελεύθερο

Ν' ανατείλει μια φωνή ξεκούραστη

Στο μουράγιο οι πρύμνες να παφλάσουν γράφοντας

Όνομα πιο γλαυκό μες στον ορίζοντά τους

Λίγα χρόνια λίγα κύματα

Κωπηλασία ευαίσθητη

Στους όρμους γύρω απ' την αγάπη.

Έφερα τη ζωή μου ως εδώ

Χαρακιά πικρή στην άμμο που θα σβήσει

- Όποιος είδε δυο μάτια ν' αγγίζουν τη σιωπή του

Κι έσμιξε τη λιακάδα τους κλείνοντας χίλιους κόσμους

Ας θυμίσει το αίμα του στους άλλους ήλιους

Πιο κοντά στο φως

Υπάρχει ένα χαμόγελο που πληρώνει τη φλόγα-

Μα εδώ στο ανήξερο τοπίο που χάνεται

Σε μια θάλασσα ανοιχτή κι ανέλεη

Μαδά η επιτυχία

Στρόβιλοι φτερών

Και στιγμών που δέθηκαν στο χώμα

Χώμα σκληρό κάτω από τ' ανυπόμονα

Πέλματα, χώμα καμωμένο για ίλιγγο

Ηφαίστειο νεκρό.

Έφερα τη ζωή μου ως εδώ

Πέτρα ταμένη στο υγρό στοιχείο

Πιο πέρα απ' τα νησιά

Πιο χαμηλά απ' το κύμα

Γειτονιά στις άγκυρες

- Όταν περνάν καρίνες σκίζοντας με πάθος

Ένα καινούριο εμπόδιο και το νικάνε

Και μ' όλα τα δελφίνια της αυγάζ' η ελπίδα

Κέρδος του ήλιου σε μι' ανθρώπινη καρδιά -

Τα δίχτυα της αμφιβολίας τραβάνε

Μια μορφή από αλάτι

Λαξεμένη με κόπο

Αδιάφορη άσπρη

Πού γυρνάει προς το πέλαγος τα κενά των ματιών της

Στηρίζοντας το άπειρο


Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Βραχνάς

Βραχνάς..! Ένα σύννεφο, βράχνας..!

Στεκόταν άσπρο! Ναρκιστικό πλάι μου, μα δεν επικοινωνούσαμε..

Ήρθε..!
Ήρθε, να πάρει όσες περισσότερες αναμνήσεις από την γη! Καλές και κακές!

Τα σύννεφα, έχουν δικά τους κριτήρια αξιολόγησης..!

Βλέπουν αλλιώς τα γεγονότα! Αγνοούν τον φόβο! Δεν σκιάζοντε τα σκοτάδια μιας και συνυπάρχουν..Μαγνητίζοντε από θάλλασες, λίμνες, ποτάμια μιας και καθρεφτίζοντε ενίοτε..

Οδυνηρο..!
Πολύ οδυνηρό..! Δεν μπορούν να γευτούν λαίμαργα το μαλλί της γριάς! Δεν ξέρουν από ευχές!


Ο καλύτερος τους σύμμαχος είναι ο ουρανός και το φεγγάρι!

Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Ποιος είδε κράτος λιγοστό

Ποιος είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;
Να τρέφει όλους τους αργούς,
Να 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;
Να 'χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;


Κλέφτες φτωχοί και άρχοντες με άμαξες και άτια,
κλέφτες χωρίς μια πήχη γη και κλέφτες με παλάτια,
ο ένας κλέβει όρνιθες και σκάφες για ψωμί
ο άλλος το έθνος σύσσωμο για πλούτη και τιμή.


Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τι λέγεται ντροπή.


Ο Έλληνας δυο δίκαια ασκεί πανελευθέρως,
συνέρχεσθαί τε και ουρείν εις όποιο θέλει μέρος.


Χαρά στους χασομέρηδες! χαρά στους αρλεκίνους!
σκλάβος ξανάσκυψε ο ρωμιός και δασκαλοκρατιέται.


Γι' αυτό το κράτος, που τιμά τα ξέστρωτα γαϊδούρια,
σικτίρ στα χρόνια τα παλιά, σικτίρ και στα καινούργια!


Και των σοφών οι λόγοι θαρρώ πως είναι ψώρα,
πιστός εις ό,τι λέγει κανένας δεν εφάνη...
αυτός ο πλάνος κόσμος και πάντοτε και τώρα,
δεν κάνει ό,τι λέγει, δεν λέγει ό,τι κάνει.


Σουλούπι, μπόι, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.
Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.
Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαριέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγας.
Θέλει ακόμα –κι αυτό είναι ωραίο–
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυο φορώντας τα πόδια που 'χει
στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι

Γιώργιος Σουρής



Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ

«Ο καθηγιασμένος γάμος, ο πειθαρχημένος, ο χωρίς διαστροφήν, διατηρεί τον άνθρωπον φυσικώς και ηθικώς, ενώ πάσα άλλη μορφή σαρκικής απολαύσεως, έστω και υπό ονειρώδη μόνον μορφήν, διαφθείρει ολόκληρον τον άνθρωπον ήτοι την ψυχήν και το σώμα»

«Όσο μεγαλύτερη η αγάπη τόσο μεγαλύτερη η οδύνη της ψυχής. Όσο πληρέστερη η αγάπη τόσο πληρέστερη η γνώση. Όσο πιο φλογερή η αγάπη τόσο πιο πύρινη η προσευχή. Όσο τελειότερη η αγάπη, τόσο αγιότερος ο βίος»

«Η Χριστιανική διακονία συνεπάγεται ευσπλαχνία αγάπης। Είναι αναγκαίο ή να δεχθούμε μέσα στην καρδιά μας τις δυσκολίες και τη θλίψη αυτών που προσέρχονται σε εμάς ή αλλιώς να εισέλθουμε εμείς στην καρδιά, στα βάσανά τους, να ταυτισθούμε μαζί τους
»

@Γερόντισσα Γαβριηλία Παπαγιάννη

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Μεγαλοβδόμαδο

Μεγαλοβδόμαδο, ζύγωσε η Ανάσταση.
Μα δυό μονάχα, δυό άντρες στο Μεγάλο Κάστρο,
ξεστράτισαν απόψε
και δεν έχουν το νου τους στο Θεό


Ο ένας την άγια τούτη νύχτα

κρατάει στην αγκαλιά του μια κερκέζα

κι' ο άλλος ο άλλος αχ βουλιάζει μεσα στα μάτια της
και στέκει ο νούς του σε μια πράσινη πόρτα..

Στίχοι: Νίκος Καζαντζάκης

Αρχειοθήκη ιστολογίου

"Iolikh Gh"

Anoi3h, almyra, ry8mos, armonia, perisullogh, galhnh, hsyxia, ka8aros orizontas & euforia, kyverna ton topo touto.

Gia onta me psyxes lian kymatwdhs kai trikumiwdhs, pou o kairos tous pernaei omoios kai axaros. O egkelados pou 8a tous tarakounhsei argei. Synhdeita poreyonte sthn zwh, ypo to temenos ths epilektikhs monaxikothtas. Syxna pernan nyxtomenoi, apeires megales vdomades.

3eroun na agapoun storgika, exoun sevasmo, h8os, eygeneia. 3eroun na mhn xanoun to 8arros tous, to kouragio tous kai to xamogelo tous, 3eroun na mh fovounte na mhn distazoun.
Diaforetikh nootropia. Pragmateuontai se alla metra.

Exoun epignwsh twn anatrixiastikwn pagidwn, ma zoun e3w apo voes, vromeres ana8umiaseis kai astoxasies. Zoun ka8estws siwphs, mias siwphs gemaths fwnes apo tis parousies twn katoikwn.

8eos tous: o Aiolos (oi katoikoi ypotasonte se diafores psyxikes katastaseis, psyxanemhsmata). Tous kyverna armonika ypo afethria proswpikh. Tous kalliergei psyxika tous paraxwrei thn gnwsh kai thn synhdeish ths opoias a3ias.


Syxna erxonte ypo thn parormish enstiktou, ypo thn diais8hsh, touth thn magikh dynamh. 3exnan, synerxonte, ka8onte 3anaskeftonte.


Prwtoi katoikoi sthn "xwra twn Iolikwn" koinoi 8nhtoi, ( ^vag^, Astropeleki, vivian-35, stamatakos, MWRAKLA-28, tasos-41, DJ-TONY, boreios, galois, arisv, agkalitsas, Markos_, magiatiko, baggio, Dimitris-5926, ^^asximoula^^, F-38-THES, LaDy_O) zwa, (Lykos, gourouni, mustela, pasxalitsa) laxanika, (chili) hrwes (Lemonidas, Spartan, winx, Spiderman7, Diyaneira) o arxaios 8eos Erebos, ta 8aumata ths epistimhs Powered kai Z3rOtIm3 ma kai o a-g-i-o-s, to pacotini, plasmata spania opws o MAKLEON, o A-Steritiko, o bruce-dickinson, o acId, mexri kai kotzam etairiko o kontos-ae.


"H xwra twn Iolikwn" gh, katafugio gia meleth, kapote kata proswpo ths zwhs. Gia osous 3eroun na perpatoun kai na petan pshla, mporoun na moirasoun kommatia tou eaytou tous genneodwra, tolmoun na zoun ton ouranio paradeiso sthn ghinh zwh.

To xamogelo tou paidiou

ActionAid

ActionAid
Pes "OXI" sthn Peina..

greenpeace

greenpeace
kairos gia drash

Arktouros

Arktouros
yo8ethste mia arkouda

Anakuklwsh

Anakuklwsh
Anakuklwnw kai den k@l@nw